V-pentueen astutusreissu
Janin kertomus astutusreissulta (kuvat
Sara & Jani):
"Kauan odoteltu Olgan juoksu alkoi vihdoin kunnolla 20. päivä
joulukuuta. Kotona kovasti jänniteltiin, että sattuuko astutusajankohta juuri
joulunpyhiksi. Silloin olisimme varmaan lähdetty Olgan kanssa kahdestaan reissun päälle, mutta nyt mukaan pääsi muut
yhtä tunnollista koululaista lukuunottamatta. Laivamatkalle meinasi tulla
ongelmia lippujen kanssa, koska kaikki paikat alkoivat kyseiseen
ajankohtaan olla loppuunmyytyjä.
Matkaan vihdoin päästiin 30:n päivän aamuna. Syykin täydelle laivalle selvisi
satamassa jonottaessa, sillä suurin osa autoista oli itänaapurin kilvissä. Venäläisten joululoma oli
juuri alkutekijöissään. Menomatka meni hienosti, joskin hieman laivaa
keinutellen.
Illalla saavuimme kuuden aikoihin setäni luo Bjuviin ilotulitteiden
räiskiessä. Melkoinen vastaanotto suomalaisille seksituristeille :D.
Perille saavuttuamme olimme heti yhteydessä
Waltherin omistajaan
Jan Anderssoniin ja sovimme treffit heti aamuyhdeksältä. Loppuilta menikin ottaessa uutta vuotta rauhallisesti
vastaan.
Aamulla sitten startattiin rankassa vesisateessa auton kokka
kohti etelää ja Svedalan Minesbergia, jonne Bjuvista oli matkaa n. 100
km:n verran. Pienen harhailun ja opastuksen jälkeen löysimmekin
perille. Vastassa meitä oli Jan ja Stina Andersson perheineen,
sekä tietysti gordoniurokset Walther, Hasse ja Bosse.
Päästimme Olgan tutustumaan takapihan aitaukseen, josta Olga
perinteiseen tyyliin heti tonkaisi talon kaksi maatiaiskanaa ja vielä sen perään piikkiin joutui
puutarhan peräpuskista villi fasaanikukko. Jahtimaat tuntui alkavan
Janilla heti rappusilta.
Sitten olikin aika Olgan tutustua sulhoonsa, Åshöjdens Waltheriin. Miten rauhallinen ja hyväluonteinen tämä lupaava
nuori uros olikaan. Eipä siinä nokka pitkään tuhissut, kun viiden
minuutin esileikin jälkeen jo oltiin nalkissa. Päivä menikin kahvitellessa ja tarinoidessa ja kelikin alkoi korjaantua. Päätettiin
huomenna tavata uudestaan samaan aikaan samassa paikassa.
Seuraavana päivänä homma ei oikein tahtonut onnistua, sillä eilinen molempien
ekakerta oli vienyt kummastakin terävimmän puhdin pois. Niinpä parin
tunnin seurustelun jälkeen päätimme yrittää vielä huomenna kerran.
Kolmantena päivänä startattiin samaan aikaan toiveikkain mielin.
Perille päästyämme aloitimme samoilla rituaaleilla. Ensin kanat ja
sitten viereiseltä pellolta muutaman luovin päätteeksi takaisin
seurustelu puuhiin. Nyt molemmilla olikin jo eri ääni kellossa ja
virtaa tuntui riittävän. Niinpä Walther astui Olgan sen pitemmittä
lirkutteluitta ja itsekkin sain mielenrauhan. Kaksi onnistunutta
astumista kolmen päivän aikana sai riittää, ja illalla päästiin
varailemaan lippuja kotimatkaa varten.
Tulomatkalla laivassa olikin rauhallisempaa ja pääsimme vihdoin kotiin lauantai-illaksi. Viikko ja
vajaa 3000 km vierähti tällä seksilomalla ja nyt vaan odotellaan
tuloksia.
Waltheristä jäi erittäin positiivinen kuva. Luonne aivan ihanteellinen ja ulkomuoto-/koetulokset
puhuvat puolestaan. Innolla tulen odottamaan mitä penikoista tulee, sillä lähtöasetelmat ovat kovaa
tasoa.
Erityisenä piirteenä Waltherissa pidän sen hermoja. Miten
rauhallinen voi noin nuori koira olla! Liike on vauhdikasta ja nostot
tapahtuvat räväkästi. Jan ylisti erityisesti Waltherin säestystaitoa - koira joka ei tilanteita sössi. Janista ja Waltherista kuullaan vielä
koerintamalla varmasti. Uskomattoman hieno koira kaikinpuolin."
|