Pentu 1 - uros "RAITA"
Ö-pentueen ensimmäinen
pentu oli todella lujassa. Oodi ponnisti ja ponnisti, mutta
pentu ei vain syntynyt. Kun pää näkyi ja pentu ei vain tullut
ulos, alkoi olla jo pieni huoli. Varsinkin, kun pentua näkyi
niin vähän, että synnytyksessä ei voinut auttaa. Onneksi
pentu tuli lopulta ulos ja kaikki meni hyvin.
Kuten tavallista, ensimmäinen pentu oli iso ja
sen synnyttäminen vaikeinta. Jotenkin tuntuu merkilliseltä,
että ensimmäisen pennun pitää olla aina pentueen suurimmasta
päästä oleva uros...
Ensimmäinen pentu oli siis uros. Se painoi
syntyessään 410 g ja pituus kuonon päästä hännän kärkeen
oli 30 cm. Tällä uroksella oli merkkinä valkoinen
rintalaikku. Uros oli syntynyt ja Tobbe voi olla tyytyväinen -
astutuspennun saaminen on jo varmaa!
Pentunimeksi tälle annettiin "Raita"
rinnan valkoisen raidan perusteella.
Tiedot
pennun kehityksestä
|