Raita

Pentu 1 - uros "RAITA"

Ö-pentueen ensimmäinen pentu oli todella lujassa. Oodi ponnisti ja ponnisti, mutta pentu ei vain syntynyt. Kun pää näkyi ja pentu ei vain tullut ulos, alkoi olla jo pieni huoli. Varsinkin, kun pentua näkyi niin vähän, että synnytyksessä ei voinut auttaa. Onneksi pentu tuli lopulta ulos ja kaikki meni hyvin.

Kuten tavallista, ensimmäinen pentu oli iso ja sen synnyttäminen vaikeinta. Jotenkin tuntuu merkilliseltä, että ensimmäisen pennun pitää olla aina pentueen suurimmasta päästä oleva uros...

Ensimmäinen pentu oli siis uros. Se painoi syntyessään 410 g ja pituus kuonon päästä hännän kärkeen oli 30 cm. Tällä uroksella oli merkkinä valkoinen rintalaikku. Uros oli syntynyt ja Tobbe voi olla tyytyväinen - astutuspennun saaminen on jo varmaa!

Pentunimeksi tälle annettiin "Raita" rinnan valkoisen raidan perusteella.

Tiedot pennun kehityksestä

Synnytys

Ensimmäinen pentu syntymässä 

Synnytys

Rintamerkki

Merkkinä on rotumääritelmän salliva rintaläiskä
Merkin perusteella uros sai pentunimekseen "Raita"

Kolmiviikkoisena

Kolmiviikkoisena on jo kovasti uroksen näköä!

Profiili

Pääköt

Raidasta tuli viralliselta nimeltään Örjan ja se matkasi Pääköille Iisalmeen

Profiili

Nätti pentu

 

Ö-pentue

Ö-pentue 2015

sukutaulu

tuloksia

kuvagalleria

narttulinja
uroslinja

gordon setter - scottish black setter

Pennut

Koirat

Gordoninsetteri