|
Treenit 8.6.2012
Rotujärjestön Kanakoirakerho-Hönshundssektionen
ry:n erikoisnäyttely pidetään yleensä kesäkuun alussa
Lapualla. Niin myös tänä vuonna 9.6.
Lapua kun sattuu olemaan naapurikunta,
niin yleensä meille päin suuntaa jos jokunen
Puronperän-koiran omistaja sessuineen ja retkueineen. Näyttelyn
aattona on perinteisesti aina siistitty koiria näyttelykuntoon
ja siinä samalla treenattu otuksia lintuhommeleissa. Tänä
vuonna on oli näyttelyyn ilmoittautunut peräti kymmenen
Puronperäläistä (!) ja lähes kaikki kävivät myös meillä
valmistautumassa. Perjantai-iltapäivällä
aloitettiin seisontaharjoitukset. Välillä raakattiin koiria ja
taas jatkettiin treenejä linnuilla. Olipa hienoa seurata nuorten koirien
edesottamuksia ja kouluttajien edistymistä koiransa kanssa.
Upeita seisojia kaikki tyynni! Hienoa,
että kaikki ovat koulutelleet koiriaan ja
eikun samaa rataa eteenpäin!
|

Marko rauhoittelee Taigaa oikeaoppisesti
ensimmäisissä lintutilanteissa
Sagan otteissa näkyy, että se on ollut jo monasti lintujen kanssa tekemisissä
Turo osaa seisoa hienosti myös kasvimaalle laskeutuneita kyyhkyjä
Toki opetusköysi on syytä olla varmistukseksi
Turo tyylittelee isän malliin
Sara näyttää samaa tyyliä, vaikka on eri sukua


Taiga piikkaa intensiteetillä!
Marko seuraa rauhassa Taigan hienoa linnun käsittelyä
Näköseisonnoista siirryttiin hajuseisontoihin
Eipä näyttänyt olevan sen suurempia ongelmia
Tässä Taigan hieno linnun piikkaus

Taiskan hieno hajuseisonta oli yksi illan hienoimpia

Turo irroitteli vielä päivän päätteeksi tyylikkäällä noudoilla
Treenit olivat onnistuneet!
Kaikki koirat osoittivat olevansa herkkiä seisojia ja ohjaajat olivat opettaneet myös jarrun eli koirat olivat hienosti käsiteltävissä lintutilanteissa.
Tästä oli hieno jatkaa seuraavan päivän näyttelyyn - sekä syksyn koitoksiin!
|