|
F-pentueen luovutus
F-pentueen luovutus osui kevään lämpöaalon
harjalle. Talven lumen hupenivat silmissä kymmenen asteen lämpöaallon
myötä. Pennut pääsivät uusiin koteihin juuri sopivasti pääsiäisen
alla.
Pentueessa on pentuja paljon ja niiden
luovutusajankohdat osuivat pitkälle ajalle, joten
yhteisluovutusta ei tällä kertaa järjestetty, vaan jokaisen
pennunottajan kanssa soviteltiin luovutus parhaimpaan
mahdolliseen ajankohtaan. Tärkeintä luovutusajankohdan suhteen
on, että uusilla omistajilla on alussa aikaa olla pennun kanssa
ja niitä ei tarvitse jättää heti kotiin yksikseen.
F-pentueen pentuaika on ollut siitä erikoinen,
että talossa on ollut toinenkin pentue samaan aikaan. Molemmat
pentueet olivat vielä isoja, joten työtä niiden kanssa
riitti. Tarjan kanssa muistelimme, ettemme näin
"kovilla" ole ennen pentujen kanssa oleet! Ovat nämä
pennut kuitenkin ihania! :-)
Onnea uusiin koteihin, onnellisia yhdessäolovuosia
ja hyviä jahteja!
|

Ensimmäisenä kotiin matkasi pentu #3,
josta tuli virallisesti Fairytale eli tuttavallisemmin Lumo
Lumo muutti Rautavaaralle Marin ja Jukan luo
Kotoa löytyy ennestään toinenkin gordoninsetteri, narttu Rusko

Lumon on tunnistanut pentukuvissa sinisestä merkkipannasta


Pennusta #8 tuli viralliselta Fara
Siitä tuli "lyhyenmatkalainen", sillä koti löytyi Susannen
ja Jarin luota Laihialta

Faran on tunnistanut pentukuvissa punaisesta merkkipannasta

Fara on ollut yksi terävimmistä seisojista,
joten kovat ovat odotuksen jahtihommia ajaltellen...
Samu tuli hakemaan Ferran Idan puolesta (pentu #5)
Virallinen kotipaikka on ensin Helsinki, mutta kohta koti muuttuu
Oulunseudulle
Aluksi tarmoa sai purkaa Yodan kanssa

Ferran on tunnistanut pentukuvissa pinkistä merkkipannasta


Toisesta uroksesta eli pennusta #7 tuli virallisesti
Furu
Se matkasi Ulla-Marin ja Jarin luo Kangasniemelle

Furun on tunnistanut pentukuvissa mustasta merkkipannasta


Kotoa löytyy Furulle seuraa,
sillä oman pohjanpystykorvan lisäksi hoidossa on tytön beagle


Violettipantainen pentu #4 matkasi Laukaaseen Julia,
Pirjon ja Pasin luo
Virallisesti siitä tuli Fouga ja kutsumanimeltään Viima
Talossa on ennestään koko joukko gordoneita (mm. Vinka,
Skaidi ja Norja)
sekä pari braccoa, joten leikkikavereita piisaa!



Kotimatka alkamassa

2007 olin auttelemassa Cindyn
tuontia Suomeen Minnalle
Sen poismenon jälkeen tuli jonkin ajan jälkeen taas tarvetta
gordoninsetteripennulle

Tämä pentu on #10, jonka tuntee pentukuvissa ruskeasta pannasta

Pentu sai nimeksi Fanny
Se matkasi Imatralle

Varmaankin yksi odotetuimmista pennuista oli pentu #2,
josta tuli Faline, kutsumanimeltään Nala

Pentukuvissa Nalalla oli vihreä panta
Se oli varmaan yksi pentueen vilkkaimmista...


Nala matkasi Kempeleeseen

Leona oli askarrellut Nalalle oman kopin jo hyvissä
ajoin

Jouko tuli pitkän matkan Utsjoelta hakemaan
keltapantaisen pentu #1:n,
josta tuli virallisesti Fauna


Fauna oli yksi suosikeistani sen tasapainoisen
luonteen vuoksi

Pentujen matkattua koteihinsa meille jäi oma Flikka
(#6 vaalean sininen)
sekä Ruotsiin matkaamista odottava Figo (#9 ruskea/oranssi/valkoinen)

Urakka alkaa olla voiton puolella...

Rokotusten ja vaaditun varoajan jälkeen Figo matkasi
Ruotsiin lähelle Örebrota Janan ja Alexanderin hoteisiin
Kutsumanimeksi sille tuli Rufus
Kotona kavereihin kuuluu pointtereita ja jackrusselinterrieri,
josta tulikin pian sydänystävä

Onnea yhteiselle seikkailulle ja iloisia yhdessäolovuosia
kaikille!
|