|
|
Kaikki kennelin koirat olivat juoksullaan
alkuvuodesta 2021: Vattu aloitti juoksunsa heti vuodenvaihteen
jälkeen ja Vilu sekä Isla heti loppiaisen kokeen
jälkeen. Taannoin P-pentueen
astutuksen osalta tein normaalia tarkempaa seurantaa ja
kirjanpitoa juoksun alkamisesta, huipusta ja astutusten
onnistumisesta. Sen perusteella pystyin melko tarkkaan
määrittämään tämän kiiman huipun ja olin melko varma Vatun
oikeasta astutusajasta. Tästä huolimatta otin urokset
- Witsin ja Immun
- meille, koska siihen oli mahdollisuus! Mitään varsinaista
astutusreissua ei siis ollut, vaan pojat tulivat meille.
Toki
muutama haku- ja palautusreissu piti tehdä. Oman
mielenkiintoisen lisän palettiin lisäsi se, että talossa oli
kolme kiimaista narttua ja kaksi urosta yhtä aikaa - ja vain
yksi narttu olisi tarkoitus astuttaa...
Hienosti kaikki
kuitenkin lopulta meni ja
uroksetkin pärjäsivät hyvin keskenään - hyväluonteisia kun
ovat - sekä hoitivat
hommansa mallikkaasti. Witsin astutusreissun
järjestelyt helpottuivat, kun Jari pystyi lyhyelläkin
varoitusajalla tuomaan sen meille. Palautuskaan ei ollut suuren
suuri operaatio. Witsi oli riiuulla viikon päivä ja se astui
Vatun lähes päivittäin 13.-18.1.
Suurkiitokset Nellille, Mirvalle ja
Jarille Witsin lainasta
ja kuljetuksista!
Tästä pentueesta (yhdessä Å-pentueen
kanssa) pitäisi tulla Suomen ensimmäinen virallinen kaksoisastutuspentue
- sikäli mikäli syntyneissä pennuissa on lopulta molempien urosten
jälkeläisiä. Koska Witsi oli koko ajan meillä, kuvia on
lähinnä vain astutuksista ja nalkissaolosta - silloin on aikaa
ootella ja kuvailla . Muutenkaan kolmen kiimaisen nartun ja kahden
uroksen kanssa ei paljon ylimääräistä harrastella!
No, näillä mennään...
|

Kun Vatun juoksu alkoi olla ajallaan,
Jari piipahti töitten päälle tuomassa Witsin meille

Witsi on Vatulle tuttu uros ja ne ovat olleet paljon
yhdessä jahtireissuilla

Vattu salli tutun uroksen hieman vierasta aikaisemmin
Witsi astui Vatun 13.-18.1.2021

Vaihtelun vuoksi välillä sisällä...




Witsiltä homma sujuu kovalla rutiinilla!


Pojat hoitelivat hommia vuoroissa - Witsi iltavuorossa




Parhaat päivät vaikuttivat olevan 17.-18.1.
Witsi astui Vatun viimeisen kerran 18.1. - viisi päivää ensimmäisestä
astumisesta


Witsi oli hoitanut hommat hienosti ja koska Vatun
kiima alkoi hiipua,
oli aika palauttaa se kotiinsa

Palautus Jarin työpaikalle Kyyjärvelle oli varmaan
yksi lyhimmistä "astutusreissuista" koskaan!


Kävin palatuttamassa Witsin noin viikon vierailun
jälkeen. Palautus oli lyhyt - vain Jarin työpaikalle saakka
Kyyjärvelle.
Astutus oli sujunut hienosti ja Vattu oli astutettu
huolella
Witsi astui sen 13.-18.1.
Astutus oli nyt hoidettu ja oli aika odotella tuloksia...
Niinhän siinä sitten lopulta kävi, että Vattu oli tiineenä! :-)
Onnistunut ja huolellinen astutus!
Suurkiitokset Nellille, Mirvalle ja
Jarille Witsin lainasta
ja kuljetuksista!
|